Înapoi

Cum să lucrezi cu Gen Z ca să obții cele mai bune rezultate

  • Reading time:21 min. de citit
În prezent, vizionați Cum să lucrezi cu Gen Z ca să obții cele mai bune rezultate

Generația Z a intrat în forță pe piața muncii. Ei sunt persoane care au încredere în sine, sunt autonome și ambițioase. Ce trebuie să știi despre acești tineri? De ce e important să lucrezi cu ei? Cum poți lucra eficient cu această generație? Parcurge acest articol ca să afli recomandări utile pe care le poți pune în practică chiar de astăzi!

Cuprins

nseamnă Gen Z și cum sunt diferiți de generațiile anterioare

Ce înseamnă Gen Z și cum sunt diferiți de generațiile anterioare

Cu toții auzim vorbindu-se despre Generația Z. Dar ce înseamnă să lucrezi cu ei? Viața este extrem de competitivă și tinerii adulți din zilele noastre sunt pregătiți pentru ea, chiar dacă nu toți angajatorii știu încă asta.

Generația Z se caracterizează printr-un mod unic de a privi lucrurile și reprezintă viitorul multor companii. Dacă vrei să înveți cum să lucrezi cât mai bine cu persoanele din această generație, continuă să citești acest articol. Vei afla ce motiv îi determină pe aceștia să facă alegerile pe care le fac și ce așteptări au în ce privește munca. Bonus, chiar dacă nu îi angajezi, nu uita că o bună comunicare cu Gen Z te poate ajuta la construirea unei imagini pozitive a brandului tău!

Gen Z este o generație care a învățat să muncească din greu pentru a obține ce vor, chiar dacă aceasta nu se numește neapărat „distracție”. Dacă intenționezi să lucrezi cu Gen Z, trebuie să iei în calcul următoarele aspecte: profesionalism, autenticitate și orientare spre rezultate.

Generația care intră în prezent pe piața forței de muncă cuprinde nativi digitali care au crescut cu social media și cu toate tehnologiile de ultimă generație. Prin urmare, ei aduc un set unic de competențe la locul de muncă. Deoarece au crescut într-un context diferit, ei au așteptări și motivații diferite față de generațiile anterioare. Așadar, cum poți lucra cu Generația Z pentru a obține cele mai bune rezultate? Hai să vedem care sunt caracteristicile care fac ca Gen Z să fie o forță de muncă unică și ce e nevoie să facem pentru a obține cele mai bune rezultate de la această generaţie.

Generația Z mai este cunoscută și ca iGeneration, Gen Tech, Gen Wii, Net Gen, Gen 2020 și Gen Alpha. Include tinerii născuți între 1997 și 2012. Începând cu 2019, există aproximativ 2,5 miliarde de membri ai Gen Z la nivel global. 

Generația Z este formată din nativi digitali care au crescut cu tehnologia.

Este cea mai educată generație, estimându-se că un miliard de membri ai Gen Z sunt înscriși în învățământul terțiar la nivel global. Pentru că au crescut cu tehnologia, se simt confortabil cu comunicarea online și tind să fie mai deschiși la minte decât generațiile anterioare.

Dacă lucrezi cu tineri născuți după anul 1997, probabil ai nevoie de ghidare uneori. Lucrurile nu mai sunt la fel ca în trecut și te pot prinde pe nepregătite.

Primul lucru pe care e bine să îl faci ca să înțelegi mai bine o persoană din Gen Z este să verifici site-urile sale preferate de socializare. Pentru a-i ține aproape, companiile mari au investit sume semnificative în crearea noilor versiuni ale site-urilor proprii, cum ar fi Facebook sau YouTube și altele precum Amazon, Apple și Google. Site-urile precum AOL sau Yahoo! nu rezistă testului timpului și nici nu pot concura cu ce oferă cele moderne. La fel poate fi și pentru afacerea ta, dacă nu ții pasul cu noua generație.

Gen Z a crescut cu internetul și a fost influențată direct de el. Tinerii folosesc calculatorul într-un mod diferit de generația părinților lor. De exemplu, multe comunități online din cadrul Gen Z aleg să discute prin intermediul mesajelor private (mesaje directe) mai degrabă decât postări publice care pot fi văzute de oricine vizitează pagina comunității. Asta ne spune cât de mult contează pentru acești tineri să păstreze private anumite informații.

Generația Z este cunoscută și pentru faptul că este independentă, descurcăreață și întreprinzătoare.

e ce este important să lucrezi cu Gen Z

De ce este important să lucrezi cu Gen Z

Generația Z a fost crescută cu o perspectivă globală, deoarece este mai probabil ca orice altă generație să fi călătorit în străinătate. Ca urmare, ei sunt adesea lăudați pentru că sunt deschiși la minte și au o viziune mondială. Generația Z apreciază colaborarea în detrimentul competiției. De asemenea, tind să fie mai realiști decât generațiile anterioare în ce privește ce pot realiza la locul de muncă.

Pentru manageri, acest lucru înseamnă că este probabil ca o persoană din Gen Z să fie foarte implicată în munca sa și capabilă să producă rezultate excelente atunci când i se oferă ocazia. Cu toate acestea, înseamnă, de asemenea, că angajații Gen Z ar putea avea nevoie de mai multă îndrumare și sprijin pentru a avea succes.

Gen Z are o atitudine pozitivă și un spirit de colaborare în ceea ce privește jobul. Rezultatele muncii lor sunt importante pentru ei și pot propune noi modalități pentru a face față provocărilor. Sunt pregătiți să lucreze în echipă, păstrându-și individualitatea.

Ei se simt foarte confortabil cu utilizarea calculatoarelor și a rețelelor sociale. Fac lucrurile rapid și eficient. Le place să lucreze cu alții și au un puternic simț al muncii în echipă. Sunt obișnuiți cu schimbarea și se pot adapta cu ușurință la situații noi.

Acestea sunt doar câteva motive pentru care să iei în considerare Gen Zers atunci când cauți noi angajați. Generația Z aduce un nou set de abilități la locul de muncă și ar putea fi chiar soluția pe care o caută managerii. Pe scurt, este important să lucrezi cu acești tineri, deoarece au potențialul de a fi angajați de mare succes.

Cum poți obține cele mai bune rezultate lucrând cu această generație

Cum poți obține cele mai bune rezultate lucrând cu această generație

Multe persoane din Gen Z au acum joburi pentru prima oară și încep să își facă un nume în lumea muncii. Este important să știi câteva lucruri despre ei ca să colaborați la potențialul maxim. Când îi înțelegi și adaptezi locul de muncă în consecință, te poți pregăti pentru succes în mediul de afaceri în continuă schimbare de astăzi.

Membrii Generației Z au o atitudine pozitivă față de colegii lor și colaborează cu ei pentru a obține rezultate bune. Ei iau decizii bazate pe date și informații, nu pe instinct sau intuiție. Se concentrează pe realizarea rezultatelor și nu se tem să încerce noi metode pentru a obține ceea ce vor.

Gen Z este o alegere ideală pentru companiile care caută angajați talentați și muncitori. Deși le place colaborarea, angajații Gen Z sunt capabili să lucreze independent și sunt foarte orientați spre rezultate. Este important ca managerii lor să fie capabili să ofere așteptări clare, resurse adecvate și feedback regulat, de ambele părți. Pentru acești tineri angajați contează să aibă posibilitatea de a-și exprima opinia și de a fi ascultați.

Este important să înțelegi ce caută Gen Z la un loc de muncă. Ei vor să aibă un impact și să simtă că fac ceva semnificativ. Vor să lucreze cu companii care sunt inovatoare și care gândesc în perspectivă. Preferă un manager care este mai degrabă mentor sau coach decât o figură de autoritate tradițională.

Persoanele din Gen Z sunt dedicate să facă o muncă, un job, nu o carieră. Încearcă să găsească un sens în ceea ce fac și vor să vadă rezultatele muncii lor imediat. Se bazează pe colaborare, nu pe ierarhie. Sunt informați, conectați și puși pe acțiune. Acestea sunt doar câteva moduri în care Gen Z este diferită de alte generații.

Gen Zers au crescut în era tehnologiei și a informațiilor. Ei sunt conectați la social media și tehnologie, sunt adaptabili și au un nonconformism pronunțat. Atunci când vine vorba de planurile profesionale pentru Gen Z, lucrurile stau puțin diferit. Ei sunt pregătiți să înceapă o carieră, dar nu sunt încă siguri ce să facă.

Odată ce o persoană din Generația Z înțelege faptul că are opțiuni, se va concentra pe a găsi un job care i se potrivește cel mai bine

Prin urmare, este important să fii un mentor pentru Gen Z și să le arăți ce pot face pentru a-și îmbunătăți viitorul. Odată ce o persoană din Generația Z înțelege faptul că are opțiuni, se va concentra pe a găsi un job care i se potrivește cel mai bine. Asigură-te că rămâi conectat cu ei pe rețelele sociale. Postează online despre noile locuri de muncă vacante și ofertele speciale care sunt disponibile pentru Gen Z. Recomandările tale pot face diferența în viața lor profesională!

Pe măsură ce generația Z intră pe piața forței de muncă, este nevoie să înțelegi cum să lucrezi cel mai bine cu persoanele din acest grup. Ei sunt cunoscuți pentru faptul că sunt foarte independenți, au simț antreprenorial și deseori au o dorință puternică de a avea un impact pozitiv asupra lumii. 

Când vine vorba de muncă, Gen Zers caută oportunități să învețe și să se dezvolte. Ei apreciază colaborarea și feedback-ul. Au o preferință puternică pentru comunicarea digitală, așa că este important să te asiguri că locul de muncă este dotat cu cea mai recentă tehnologie. Când le înțelegi nevoile, poți crea un mediu care să atragă și să păstreze talentele de top.

Crescuți în mijlocul unei recesiuni economice și a unei evoluții tehnologice rapide, ei sunt oameni realiști, pragmatici și orientați spre rezultate. În plus, au abilități bune de a lucra în echipă. Acestea sunt calități pe care le caută managerii atunci când angajează Gen Zers.

Dacă vrei să lucrezi cu ei pentru a obține cele mai bune rezultate, începe să creezi un mediu de lucru colaborativ. Stabilește obiective clare și adoptă managementul prin obiective înainte de a începe procesul de recrutare.

Stabilește obiective clare și adoptă managementul prin obiective înainte de a porni procesul de recrutare.

Totodată, Gen Z are nevoie de rutină, de profesionalism și integritate. Asigură-te că le oferi feedback regulat pentru că îi ajută să se îmbunătățească și să crească în rolurile lor. Managerii pot lucra cu Gen Z prin crearea unui mediu de lucru colaborativ, încurajându-i să își exprime liber opiniile și ideile.

Mai mult, este nevoie ca managerii să fie dispuși să accepte feedback-ul din partea Gen Z și să sprijine aceste schimbări continue. Prin crearea unei relații puternice cu Gen Zers, managerii pot obține cele mai bune rezultate din partea acestora. 

Când vine vorba de muncă, ei sunt ambițioși și doresc să facă diferența. Nu se tem de schimbare și sunt dispuși să sfideze status quo-ul. De asemenea, se simt confortabil cu aranjamentele de lucru flexibile și se așteaptă ca angajatorii să ofere oportunități de dezvoltare profesională.

Pentru a valorifica potențialul lor, creează o cultură incluzivă, care valorizează diversitatea și promovează colaborarea. Mai mult, oferă căi clare de avansare în carieră și un impact pozitiv asupra societății.

Când Gen Zers colaborează cu colegii lor, pot obține rezultate extraordinare. Sunt capabili să gândească outside the box și să vină cu idei inovatoare care le pot transforma munca într-o plăcere. Managerii deschiși la aceste idei și la modul unic de a gândi al Gen Z vor putea profita la maximum de potențialul lor. Sunt plini de energie, creativitate și pasiune pentru ceea ce fac. Prin efort susținut și colaborare eficientă, Gen Z aduce rezultate uimitoare în orice domeniu.

Generația Z a fost numită „generația care sare de la un loc de muncă la altul”. Nu este greu de înțeles de ce. Spre deosebire de generațiile anterioare, Generația Z este mai puțin probabil să rămână la un loc de muncă mai mult de câțiva ani. De asemenea, este mai probabil să schimbe locul de muncă în cadrul aceleiași companii. Se întâmplă așa pentru că vor să fie respectați și să crească. Dacă nu ești tu managerul care să le îndeplinească aceste nevoi, vor merge în altă echipă.

Se întâmplă așa pentru că vor să fie respectați și să crească.

Disponibilitatea la schimbare poate fi frustrantă pentru manageri și colegi, care trebuie să se adapteze constant la noii membri ai echipei. Cu toate acestea, există și beneficii de a lucra cu Generația Z. Ei sunt adesea foarte creativi și deschiși la idei noi, ceea ce poate duce la rezultate mai bune. În plus, fiindcă sunt general mai colaborativi decât cei din generațiile anterioare, locul de muncă poate deveni mai armonios.

Pe scurt, există atât avantaje, cât și dezavantaje în ceea ce privește lucrul cu Generația Z. În general, aceștia pot fi un plus valoros pentru orice echipă.

Când pui în practică recomandările din acest articol, creezi un mediu care le permite persoanelor din Generația Z să prospere și să ajute compania ta să-și îndeplinească obiectivele.

După ce înțelegi ce caută Gen Z, poți începe să adaptezi locul de muncă pentru a le satisface nevoile. De exemplu, poți crea oportunități pentru ca ei să aibă un impact și să contribuie la ceva mai mare decât ei înșiși. Poți încuraja colaborarea prin crearea de proiecte bazate pe echipe sau oferindu-le roluri de muncă mai flexibile. Poți oferi oportunități de mentorat și coaching pentru angajații din Generația Z pentru a-i ajuta să-și atingă potențialul maxim.

Pe scurt, membrii Generației Z au nevoie să fie văzuți și munca lor să aibă sens și autonomie. Toate acestea contribuie la un mediu de lucru mai eficient pentru Gen Z. Astfel rezultatele muncii lor vor fi cele mai bune.

Munca alături de ei este o experiență nouă și încurajatoare. Sunt plini de viaţă şi energie. Aduc multe idei inovatoare la locul de muncă. Când colaborăm bine unul cu altul, ne atingem potenţialul maxim şi obținem rezultate excelente pentru echipa noastră!

Când colaborăm bine unul cu altul, ne atingem potenţialul maxim şi obținem rezultate excelente pentru echipa noastră!

Concluzie

Știm că este important să lucrezi cu Gen Z, deoarece tot mai mulți dintre ei intră pe piața muncii. Însă această generație este diferită de celelalte. E nevoie să-i abordezi în moduri diferite pentru a obține cele mai bune rezultate.

Ce înseamnă toate acestea pentru tine și pentru afacerea ta? Atunci când lucrezi cu Gen Z, este important să îți amintești particularitățile și nevoile lor. Cu toate calitățile lor, tinerii din Gen Z au potențialul de a fi un mare avantaj pentru orice organizație. Este important să înțelegi cum gândesc și ce îi motivează.

Există câteva lucruri pe care le poți face. În primul rând, asigură-te că ai un site web responsiv și o prezență bună pe platformele de social media pe care ei le folosesc. De asemenea, adaptează mesajele tale pentru a fi relevante pentru acest public și oferă-le posibilitatea de interacțiune. Nu uita niciodată că Gen Z nu vrea doar informații; aceștia caută experiențe autentice şi valoroase.

e nu poți să lucrezi bine cu ei dacă nu îi cunoști.

Apoi, în cadrul locului de muncă oferă-le sens, susținere și dovedește integritate. Această generație are convingeri puternice și nu se lasă influențată usor. Ca să îi înțelegi și să colaborezi bine cu ei, e nevoie să le acorzi atenție și oportunități să participe la deciziile care îi privesc. De exemplu, îi poți invita să facă parte din echipa ta de management. Pe perioada colaborării este nevoie să fii flexibil și să le respecți valorile. Altfel vei pierde din vedere aspectele esențiale ale muncii cu această generație și, implicit, beneficiile pe care ți le aduc.

Gen Z este o generație extrem de complexă, motiv pentru care nu poți să lucrezi bine cu ei dacă nu îi cunoști. Ca să obții cele mai bune rezultate, ia în considerare tot ce îți recomandăm în acest articol. Calitățile tinerilor din Generația Z fac să fie o forță de muncă ideală. Dacă vei reuși să le oferi ce e important pentru ei, atunci veți avea parte de o colaborare foarte bună!

În încheiere, te invităm să-ți răspunzi: Ce poți face încă de astăzi ca să lucrezi mai bine cu ei?

Dacă vrei să angajezi persoane din Generația Z, ești în locul potrivit. Intră în contul tău de companie pe Jobby.

Dacă faci parte din Generația Z și cauți un job, updatează-ți profilul pe Jobby și fii cu ochii pe cele mai compatibile pentru tine.