Înapoi

Când (nu) este momentul să creezi un anunț de loc de muncă

  • Reading time:11 min. de citit
În prezent, vizionați Când (nu) este momentul să creezi un anunț de loc de muncă

Suntem o platformă de joburi și ne bucurăm de cât mai multe locuri de muncă postate, nu-i așa? Răspunsul este… Da și Nu. Bineînțeles că ne dorim să promovăm cât mai multe joburi și cât mai mulți candidați. Însă vrem asta ca să vă ajutăm cu adevărat, nu doar ca să avem trafic pe site. 🙃 Așa-i, nu ne plătește nimeni pentru traficul de pe site. 

Un anunț nepotrivit, creat în momentul nepotrivit, poate aduce companiei tale mai multă risipă și atenție negativă decât îți dorești. „Nu pune carul înaintea boilor” se aplică și în recrutare. Nu pune anunțul de recrutare înaintea planificării de personal. Ne dorim calitate, mai mult decât cantitate. Sunt cazuri în care am observat că este mai bine să se amâne recrutarea sau să i se ofere mai multă atenție. Hai să vorbim despre situațiile în care este momentul să creezi un anunț de loc de muncă și cele în care este mai bine să nu creezi (deocamdată) un anunț de loc de muncă.

Cuprins

Când (nu) este momentul să creezi un anunț de loc de muncă

Știi foarte bine care este nevoia echipei pentru care recrutezi?

De ce este deschis acest rol? Ce va fi nevoie să facă persoana care va fi angajată? În ce structură va lucra? Cum se potrivește acest rol în ansamblul companiei? Care este contribuția acestei persoane la misiunea companiei? 

Chiar dacă există puțină flexibilitate, este important să stabiliți care sunt nevoile principale pe care le va acoperi viitorul angajat. Poți evalua congruența dintre aceste nevoi, dacă se potrivesc într-un singur rol sau dacă e cazul să reorganizați organigrama.

Ai definit pe cine vrei să atragi?

Cine este candidatul potrivit? Ce contează pentru ea sau el? Unde, cum și pentru ce își caută de lucru? Care este limbajul pe care îl folosește? Acestea sunt întrebări de bază la care să obții răspunsuri ca să ajungi la persoana potrivită. 

Ca să afli aceste informații, vorbește cu o persoană care ocupă deja sau a ocupat această poziție și cu o persoană care ar fi interesată de o astfel de poziție. Inițiază conversația spunându-i că nu vrei nimic mai mult decât să înțelegi mai bine rolul pentru care recrutezi. 

Mai mult, caută online discuții între persoane care au un astfel de job. Observă ce e important pentru oamenii care lucrează pe această poziție și care sunt caracteristicile care le aduc succes. 

Știi ce activități va face viitorul angajat?

Știi ce activități va face viitorul angajat?

Care vor fi responsabilitățile persoanei? Ce va face în mod normal într-o zi de lucru? Ce activități suplimentare este posibil să primească din când în când? Toate aceste răspunsuri sunt o continuare a nevoii de recrutare. 

Cu cât știi mai clar aceste lucruri, cu atât este mai bine. Poți evalua congruența dintre activități. Poți face legătura dintre activități și profilul persoanei dorite. Și, la fel de important poți face legătura cu răspunsul la următoarea întrebare…

Știi care este volumul de muncă pe care i-l vei da?

Vrei să angajezi pe cineva full-time? Atunci e bine să te asiguri dinainte că va avea ce lucra timp de 8 ore în fiecare zi. La fel de important este să te asiguri dinainte că nu are prea mult de lucru pentru numărul de ore agreate și obiectivele de timp dorite. În funcție de activitățile alese pentru persoana respectivă, poți face o estimare realistă a orelor necesare. 

Dacă nu știi deja cam cât ar dura o anumită activitate și nici nu găsești un normativ precum există, de exemplu, în Construcții, poți vorbi cu una sau mai multe persoane care fac acea activitate, să-ți spună cam cât durează în medie. Apoi, în funcție de volumul de muncă total rezultat pentru noul angajat, poate observi nevoia să adaptați fișa postului.

Există deja în organizație persoana potrivită?

Există deja în organizație persoana potrivită?

După ce analizezi mai bine care este nevoia de recrutare și ce resurse umane ai deja disponibile în echipă, poate îți dai seama că pentru poziția respectivă este mai bine să recrutezi intern. Poate există un membru al echipei potrivit pentru promovare sau reconversie profesională și poate acea persoană chiar s-ar potrivi mai bine pe noua poziție. 

În astfel de momente este mai bine să nu creezi și să promovezi public un anunț de recrutare pentru poziția inițială, ci pentru poziția pe care o eliberează persoana potrivită care există deja în compania ta. Astfel eviți frustrări interne și chiar crești productivitatea echipei. 

Știi cu cât vei recompensa munca viitorului angajat?

După muncă și răsplată, nu-i așa? Orice colaborare presupune un schimb de valoare. Știi cum și cu cât vei recompensa munca pe care o va face persoana respectivă? Acesta este momentul în care să evaluezi care este prețul pieței și ce buget are disponibil compania ta.

Chiar dacă nu stabilești încă exact salariul viitorului angajat, este important să știi care este intervalul financiar pentru care ai disponibilitate. Nu vrei să investești o lună în recrutarea unei poziții pe care apoi îți dai seama că nu o poți susține financiar. Este mai bine să știi de la început ce resurse ai la dispoziție și, bineînțeles, în ce condiții.

De asemenea, este important să revizuiești beneficiile pe care le va primi viitorul angajat și să le compari cu cele oferite momentan în piață. Cercetează anunțurile similare ale competitorilor și observă descrierile joburilor, titlurile și beneficiile practicate, ca să înțelegi mai bine cu ce te lupți.

Știi cu cât vei recompensa munca viitorului angajat?

Doar după ce știi foarte bine răspunsul la întrebările de mai sus, este momentul să creezi anunțul locului de muncă

Altfel te-ai putea trezi că nu mai e nevoie de anunțul pe care l-ai postat, la care ai primit zeci de candidaturi și ai investit timp, bani și efort, și tu, și alții. Sau te-ai putea trezi că ai lucrat zile sau săptămâni întregi pentru ceva ce acum e nevoie să oprești sau să schimbi. 

Ca să eviți supărări atât pe partea candidaților, cât și în cadrul companiei, este mai bine să știi toate aceste informații de la început.

Când ai deja în organizație persoana potrivită pentru rolul pentru care vrei să recrutezi…

Când nu ai ce să îi dai de lucru – nu există nevoia de recrutare…

Când nu știi ce vrei de la viitorul angajat…

Când nu ai bani să plătești persoana…

Când nu ai timp să recrutezi – nu ai pregătit o strategie, un proces și un anunț de calitate… 

… este mai bine să amâni crearea anunțului de angajare sau să îl schimbi pentru un alt rol.

În toate celelalte cazuri, când este momentul să creezi un anunț de loc de muncă, te așteptăm pe Jobby.

Ca să afli cum să faci un anunț de job atractiv, parcurge acest articol.

Sursa foto: Freepik, Unsplash